Informacje dla autorów
Informacje dla autorów
- Zasady publikowania [Plik do pobrania]
- Oświadczenie dotyczące praw autorskich [Plik do pobrania]
- Oświadczenie „ghostwriting” [Plik do pobrania]
- Wzór recenzji [Plik do pobrania]
- Etyka publikowania i oświadczenie o zapobieganiu nadużyciom [Plik do pobrania]
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów publikacji [Plik do pobrania]
- Declaration of consent to the processing of personal data for the purposes of publication [Plik do pobrania]
Wszystkie artykuły umieszczone na stronie internetowej czasopisma „Pedagogika Rodziny. Family Pedagogy" publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
Informacja dla autorów na temat zapory ghostwriting:
Redakcja czasopisma „Pedagogika Rodziny. Family Pedagogy” wprowadziła zaporę ghostwriting i guest authorship. Są one przejawem nierzetelności naukowej, zatem wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich instytucji zatrudniających autorów, towarzystw naukowych, stowarzyszeń edytorów naukowych i in.
Z ghostwriting mamy do czynienia wówczas, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, ale jego udział jako jednego z autorów nie został ujawniony lub nie wspomniano o jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji (źródło: www.mnisw.gov.pl).
Redakcja dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej, zwłaszcza łamania i naruszania zasad etyki obowiązujących w nauce.
Wszystkich autorów publikacji prosimy o dołączanie do artykułu informacji o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo–badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów.
Procedura recenzowania:
Procedura recenzowania jest zgodna z zaleceniami MNiSW opisanymi w broszurce „Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce”.
- Autorzy, przesyłając swoje prace do publikacji w półroczniku, wyrażają zgodę na ich recenzję.
- Nadesłane materiały, w ramach tzw. recenzji wstępnej, oceniane są pod względem formalnym i tematycznym przez członków redakcji.
- W przypadku braku większych uwag artykuł jest kierowany do dwóch recenzentów posiadających co najmniej tytuł doktora habilitowanego (w przypadku recenzentów z Polski). Recenzenci są specjalistami w dziedzinie, której dotyczy nadesłany artykuł i nie są członkami Redakcji czasopisma.
- Nadesłane prace nie będą wysyłane do recenzentów z tej samej placówki, z której pochodzą autorzy oraz do osób mogących pozostawać z autorami w konflikcie interesów.
- W przypadku tekstów przygotowanych w języku angielskim co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej innej niż narodowość autora pracy.
- Prace są recenzowane poufnie i anonimowo (na zasadzie double–blind review). Recenzenci poza uwagami merytorycznymi, zaznaczają w formularzu recenzji swoją opinię, która powinna być brana pod uwagę przez redakcję czasopisma, iż:
- Recenzentom nie wolno wykorzystywać wiedzy na temat pracy przed jej publikacją.
- Pracy nadawany jest numer redakcyjny, identyfikujący ją na dalszych etapach procesu wydawniczego.
- Każdy artykuł prezentujący wyniki badań empirycznych trafia także do redaktora statystycznego.
- Autor jest informowany o wyniku dokonanej recenzji, a następnie jest możliwa korespondencja z Redakcją czasopisma dotycząca ewentualnych uwag lub kwalifikacji do druku.
- Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia artykułu do druku podejmuje Redaktor Naczelny półrocznika „Pedagogika Rodziny. Family Pedagogy".
- tekst nadaje się do publikacji w obecnej postaci,
- tekst nadaje się do publikacji po wprowadzeniu poprawek,
- tekst wymaga wprowadzenia istotnych poprawek i ponownego zrecenzowania,
- tekst nie nadaje się do publikacji.
Redakcja czasopisma zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia do druku tekstów zgłoszonych przez Autorów, które:
- nie spełniają wymogów stawianych artykułom naukowym;
- nie spełniają wymogów edycyjnych zawartych w Zasadach publikowania umieszczonych na stronie czasopisma;
- nie zostały poprawione zgodnie z zaleceniami Redakcji czasopisma lub z sugestiami Recenzenta;
- otrzymały jedną negatywną recenzję naukową;
- tematycznie nie wpisują się w profil czasopisma.
Ostateczną decyzję o przyjęciu do druku lub odrzuceniu artykułu każdorazowo podejmuje Redaktor Naczelny czasopisma.